dimecres, 14 de desembre del 2011

Experiències a Albertville amb la beca Leonardo

Les meves impressions han estat molt bones, ja que m'encanta la muntanya, la tranquil·litat, una mica de festa, un clima diferent, canviar de rutina.. i tot això m'ho he trobat aquí a Albertville.

Del que me n'he adonat és que l'entorn és molt diferent a Espanya, perquè a l'estar acostumat d'estar envoltat d'edificis i no de muntanyes tal i com estic aquí, sembla com si estiguessis en un entorn que no és el teu. Però també haig de reconèixer que quan torni a Espanya ho trobaré a faltar, perquè aquest poble té alguna cosa que t'enganxa.

També, com és normal, les activitats culturals són molt diferents, per exemple en l'esport, aquí ningú juga a futbol, tots juguen a futbol americà, rugbi….

Les activitats que hem fet com anar a instituts a veure l'edifici i el tipus d'educació que reben els alumnes en aquest país, d'una banda m'ha agradat perquè m'ha fet adonar-me que vull viure a un altre país on l'educació sigui de tan alt nivell a França. Per altra part, no m'ha agradat molt, ja que no hem interactuat massa amb altres joves, solament hem visitat les instal·lacions.


Quant a les pràctiques a l'empresa, haig de reconèixer que els primers dies volia tornar per a Espanya perquè se'm va ajuntar l'idioma, un nou lloc, gent que no conec.. però va ser al cap dels dies que aquest poble em va enganxar, quan va començar a agradar-me l'empresa de  les pràctiques. Al cap de pocs dies, ja m'havia acostumat al lloc, l'idioma més o menys l' entenia.. 

El que he fet a l'empresa és sobretot utilitzar programes de cartografia, ja que estic treballant al costat de 3 persones, al departament de publicitat, encarregats de fer mapes per meetings, per a pamflets..

M'ha sorprès que l'empresa CORAL, on treballo, abasta gairebé tota la regió de la Savoie, on està situada. Algunes de les tasques que he realitzat, han estat dissenyar un pamflet per a una enquesta, utilitzar programes relacionats amb cartografia, crear mapes de trens i busos en un mapa a través de programari.

Coral és una gran empresa que controla la majoria de departaments d' Albertville, i altres comarques, per exemple controla el departament d'escombraries, les piscines, la pista de patinatge, la biblioteca, l'escola de música, per tant té un munt de treballadors, però solament a la central on jo estic hi ha 140 treballadors. Per cert, el meu horari en l'empresa ha estat de 9h a 12h i de 13:30h a 16:30h

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada