dimecres, 7 de desembre del 2011


L’ empresa  a la qual vaig ser destinada a Albertville es el Carrefour Market un supermercat que proporciona als clients productes d’alimentació, tèxtils, peces per a automòbils, aliment per animals i mini electrodomèstics.
La meva feina allà consisteix a reposar els productes que s’esgoten al lineal, col·locar-los de forma i manera que cridin l’atenció del client, per exemple que els que més es venguin estiguin col·locats a l’alçada dels ulls i ordenar-los ja que els clients solen ser bastant descuidats a l’hora de tornar a col·locar productes que al final no compraran.
El primer dia de feina vaig conèixer la meva cap, Veronique una dona molt simpàtica que em va presentar els diferents treballadors, entre ells la meva guia, la Delphine, que sap parlar espanyol. Ella em va explicar de què m’ havia d’encarregar cada matí; de la secció del bassar, que inclueix la rayon textil, rayon automovil, rayon animalrie et rayon magasin.

La mateixa tarda vaig encarregar-me de descarregar un palet de productes dietètics d’alimentació i van ensenyar-me com ho havia de fer. Els productes més antics ( observant la referència al codi de barres ) havien d’anar al davant per a que es venguessin abans i les existències noves al darrere. Vaig estar força enfeinada.
El segon dia de feina em van deixar parlar pel megàfon per a cridar la Delphine, era una cosa que sempre havia volgut fer.
Durant els següents dies ja coneixia millor el supermercat i per tant em resultava menys complicat trobar els productes que havia de col·locar. 
Per a buscar els palets haig d’anar sempre al magatzem, ells l’ anomenen ‘’reserve’’, carregar-los a un carro o amb el transpalet i dirigir-me a la rayon corresponent. Després d’això haig de portar el carro amb les caixes i plàstics cap a reciclar-los.
He après a utilitzar la maquina que llegeix els codis de barres i a posar els preus als productes.
La meva feina també consisteix a comprovar les comandes a la vegada que col·loco els articles al lineal, que les unitats siguin les indicades i posar el preu a el paper de les comandes. Això ho vaig aprendre amb la Delphine que em dictava els tres últims números de les referències i jo li nombrava les unitats i ella confirmava. A continuació jo ho encerclava per a senyalar que estava correcte. Al dia següent, però, ja ho vaig fer sola.
M’agrada molt la feina perquè estic cap amunt i cap a baix i els meus companys són molt oberts i fan que em senti molt adaptada. Em parlen en francès per a que cada cop n’aprengui més i són molt divertits.

Aquí estic amb la Delphine i la que treballa a la boulangerie ( forn de pa)

Amb en François, que també es reponedor i la dona que treballa a la boulangerie.

A la tercera foto amb la Cyrielle (la peixetera), la Veronique , jo i la fruitera.
Silvia

2 comentaris: